۲: .يك فرد حرفه اي را براي نمايش دادن و عكاسي از فروش آپارتمان خود انتخاب كنيد.
يك فرد كار كشته و پرتجربه خانه شما را از ديدگاه خريدار مي بيند – و مي داند كه چگونه نقاط قوت خانه را برجسته و نقاط ضعف خانه را كمتر نشان دهد. اولين برداشت و تصور خريدار شما بر اساس عكس هاي ليست شده خواهد بود و مطالعات نشان مي دهد كه خانه هايي با بيش از شش عكس ليست شده ي آنلاين داشته باشند ،دو برابر احتمال ديده شدن توسط خريداران را دارند. اما همه ي افراد دوست ندارند خانه ي آنها نمايش داده شود يا پول كافي براي اين كاررا ندارند. Forss يكي ديگر از گزينه ها را ارائه مي دهد: “يك دوست مي تواند كناره ي خانه بايستد ،در ميان خانه قدم بزند ،خانه را با دقت نگاه كند تا ديدگاه خود را راجع به چشم انداز خانه ي پيشنهاد شده بيان كند و سپس مشاور املاك ميتواند اين كار را از ديدگاه بازاريابي انجام دهد. در هر صورت،يك خانه هرچقدر هم كه زيبا باشد نمايش برخي از بخش هاي آن الزامي است

۳:يك مشاور املاك مناسب براي فروش آپارتمان پيدا كنيد
يك مشاور املاك را صرفا به خاطر اينكه آنها نيز طرفدار سرسخت تيم فوتبال دانشگاه شما هستند يا از شهر شما هستند استخدام نكنيد. واقعا چه اهميتي دارد؟ يك ركورد فروش است كه ثابت مي كند آنها مي دادند چگونه خانه ي شما را سريع بفروشند. آيا آنها با مزايا (ونكات منفي) محله شما آشنايي دارند ؟ آيا آنها مي توانند در خانه شما قدم بزنند و دقيقا به شما بگويند كه خريداران چه چيزي را دوست خواهند داشت و از چه چيزي بدشان خواهد آمد ؟ آيا آنها اساسا، پري خيرخواهي هستند كه شما هرگز نمي دانستيد نياز داريد؟ يكي از راه هاي اطمينان : نقد هاي آن هارا بررسي كنيد. Forss مي گويد: “نظرات مشتريان آنلاين و بازخورد هاي مربوط به همه ي بنگاه هاي معاملات ملكي كه در نظر داريد را بررسي كنيد. شما همچنين بايد اطمينان حاصل كنيد كه بنگاه معاملات ملكي شما املاك خود را به صورت آنلاين تبليغ مي كنند. اطمينان حاصل كنيد كه آنها يك شخص حرفه اي را براي عكاسي استخدام مي كنند و عكس هاي گوناگوني را در سايتشان و رسانه هاي اجتماعي قرار مي دهند. Forss مي گويد: “آژانس معاملات املاك بايد فهرست خودرا در رسانه هاي اجتماعي توسعه و ترفيع بخشد تا حتي پيش از قرار دادن ملك براي فروش نيز تقاضا داشته باشد .”

۴: خودتان فروش آپارتمان را تبليغ كنيد
تمام كارهاي بازاريابي و فروش را به مشاور املاك واگذار نكنيد.نقش خود را با استفاده از حساب هاي كاربريتان در رسانه هاي اجتماعي و فرستادن صفحه ي ليست املاك به اقوام ودوستانتان ايفا كنيد تا مردم راجع به خانه ي شما بدانند. شما هرگز نمي دانيد ؛دوستِ يك دوست يا يك فاميل دور ممكن است در اطراف محل شما دنبال خانه باشد ! شما حتي ممكن است اعلاميه اي براي فروش خانه ي خود در محله تان منتشر كنيد. پيشنهاد فروش خود را به ليست ايميل هاي انجمن صاحب خانه ها بفرستيد و اجازه دهيد همسايگان شما كمك كنند.

۵: موارد شخصي فروش آپارتمان را حذف كنيد
پاك كردن عكس ها وخاطرات شخصي شما به خريداران احتمالي اجازه خواهد داد كه بتوانند خودشان را درحال زندگي در خانه ي شما را تصور كنند و همچنين تمركز بر ويژگي هاي برجسته خانه را آسان ترمي كند. البته تصاوير بچه هاي شما دلپذير و دوست داشتني است، اما هنگامي كه خانه شما براي فروش قرار گرفته است ، آن عكس ها بايد برداشته شوند تا خانه ي شما به سرعت به فروش برسد.به همين ترتيب تمركز را از روي خانه با تمركز كردن روي هنري كه ممكن است براي خريدار جذاب نباشد برهم نزنيد. جاستين سيبي ميگويد: “خانه را جذاب كنيد، نه آثار هنري خود را.”